Asklepion / Archiv Anews / 2007 / 05.11. – 11.11.2007 / Za povislé poprsí muze kourení!
Za povislé poprsí muze kourení!
Neobvinujte z povislého poprsí kojení – nová studie zjistila, ze kojení tvar prsou neovlivnuje. Zato kourení ano!
Výzkumný tým z Univerzity v Kentucky, vedený plastickým chirurgem Brianem Rinkerem, dospel k tomuto záveru na základe studie, vedené na zenách ve Velké Birtánii. Výsledky studie byly prezentovány minulý týden Americkou spolecností plastických chirurgu.
„Kdyz zeny prijdou k plastickému chirurgovi s pozadavkem o pozvednutí – lifting nebo zvetsení prsou, casto ríkají, ze chtejí napravit skody, které na jejich poprsí napáchalo kojení,“ uvádí Dr. Rinker. To ho dovedlo az k myslence zjistit, zda je kojení skutecne tím duvodem, proc prsa ochabují.
Tým Dr. Rinkera zpovídal v letech 1998 az 2006 132 zen s prumerným vekem 39 let. Devadesát tri procent z nich za sebou melo minimálne jedno tehotenství, vetsina z nich – 58 % – kojila alespon jedno díte.
Tým výzkumníku rovnez hodnotil lékarskou anamnézu techto zen, jejich BMI, velikost podprsenky pred tehotenstvím a to, zda kourí.
Výsledky neprokázaly jakýkoliv rozdíl mezi rozsahem poklesu prsou u zen, které kojily, a u tech, které ne. Naproti tomu tým vedcu objevil nekolik jiných faktoru, které pokles prsou ovlivnují: vek, pocet tehotenství a to, zda dotycná kourí.
„Kourení likviduje kozní protein elastin, který pokozce dodává pruznost a drzí prsa ve vzprímeném tvaru. Dává tedy smysl, ze kourení je jedním z faktoru, které zpusobují pokles poprsí,“ komentuje výsledky studie Dr. Rinker.
Zdroj: topix.net


